1 Eylül 2007 Cumartesi

NONDA: AVRUPA'NIN EN ÖNEMLİ KULÜPLERİNDEN BİRİNE GELDİM

İstanbul -
Galatasaray Kulübü, İtalya'nın AS Roma takımından transfer ettiği Kongolu forvet oyuncusu Shabani Nonda ile sözleşme imzaladı.
Florya Metin Oktay Tesisleri Turgay Vardar Basın Odası'nda gerçekleştirilen ve yönetici Haldun Üstünel, Galatasaray Futbol A.Ş Genel Müdürü Adnan Sezgin ve sportif menajer Mustafa Turgun'nun da hazır bulunduğu imza töreninde, 30 yaşındaki Kongolu futbolcu, kendisini 2 yıllığına sarı-kırmızılı renklere bağlayan sözleşmeye imza attı.
Galatasaray’da 20 numaralı formayı giyecek olan 30 yaşındaki Kongo'lu futbolcu imza töreninde şunları söyledi, “Galatasaray'da oynayacak olmamdan dolayı gurur duyuyorum. Avrupa'nın en önemli kulüplerinden birine geldim. Galatasaray’ın bana gösterdiği özel ilgiden dolayı çok mutluyum. Benim G.Saray'a ne kadar çok gelmek istediğimi Roma'ya göstermem gerekti. Roma'da istediğim süreleri alamıyordum, bundan sonra Galatasaray'da neler yapabileceğimi sahada göstereceğim. Türk Futbolu'nu tanıyorum dersem yalan söylemiş olurum. Üç büyükleri biliyorum yalnızca. Türkiye'de şu kadar gol atarım gibi bir iddiam olmaz ama söyleyeceğim tek şey, evet gol atacağım. Ümit Karan ve Hakan Şükür'ü tanıyorum, ikisi de çok iyi golcüler. 30 yaşındayım ve futbol hayatımda bir çok şey yaşadım, aramızda iyi bir rekabet olacaktır. Aramızdaki bu rekabet takıma fayda sağlayacaktır”.
Galatasaray'a gelirken eski takım arkadaşı Tugay ile konuşup konuşmadığı sorusuna Nonda, “Bu transferden önce konuşmadım ama çok eğlenceli bir insan olan Tugay ile daha önce Türkiye ve Galatasaray hakkında konuşmuştuk”
Galatasaray Futbol A.Ş. Genel Müdürü Adnan Sezgin, Nonda'nın transferinin kendi koşulları çerçevesinde gerçekleştiğini söyledi. Nonda ile yaptıkları 2 yıllık sözleşmenin hem Galatasaray, hem de Nonda'ya hayırlı olmasını dileyen Sezgin, şunları kaydetti:
''Haldun Bey'le beraber Yunanistan ve İtalya seferimiz oldu. İtalya'da Roma Kulübü ile görüşmelerimiz biraz zaman aldı. Orada tek amacımız transferi şartlarımıza en uygun koşullarda gerçekleştirmekti. Nihayetinde anlaştık. Dün kendisini Türkiye'ye getirdik. Hem İtalya hem de Almanya'dan yaptığı check-up sonuçlarını göndermiştik. Herhangi bir soru işaretine yer vermemek için kendisi ve kulübünün izniyle bir kez de kendi sağlık ekibimize muayene ettirdik. Bu anlayışından dolayı gerek kulübüne gerek kendisini teşekkür ediyoruz. Zaten kendisi de sağlık durumunun iyi olduğunu belirtmişti. Bu transfer bizim koşullarda gerçekleşen bir transfer oldu.''

Adnan Sezgin, transfer çalışmalarının devam ettiğini belirterek, kadrolarına güç katacak bir oyuncu alabileceklerini söyledi.
Sezgin, UEFA'nın transfer süresinin yarın sona ereceğini, ancak Türkiye'de bu sürenin 3 Eylül'e kadar devam ettiğini ifade ederek, ''Transfer çalışmalarımız devam ediyor. Ancak bunun güç bir iş olduğu da malum. Eğer gerçekleşmezse Nonda son olacak. UEFA'ya yetiştiremezsek sadece Türkiye liginde oynayabilmesi için bir oyuncu alabiliriz. Türkiye ligi bizim için çok önemli. Kadromuza güç katacak bir isim alabiliriz. Bu yerli de olabilir'' dedi.

Hiç yorum yok: